KÖPVILLKOR


VILLKOR VID KÖP ONLINE


Genom att handla av Amazona Sueca godkänner du våra köpvillkor. Därför är det viktigt att du har läst igenom och förstått villkoren innan du genomför ditt köp. Här kan du läsa vad som gäller när du handlar på vår hemsida eller genom kontakt med oss online. Våra kunder är det viktigaste vi har och därför vill vi tillhandahålla så förmånliga villkor som möjligt.


Allmänna villkor

Köpvillkoren gäller vid köp på vår hemsida eller om du lägger en order via kontakt med vårt team på distans. För att genomföra ett köp behöver du acceptera våra köpvillkor och samtycka till att Amazona Sueca behandlar och sparar dina personuppgifter. När köpet genomförs godkänner du våra köpvillkor.


Bolagsinformation

Amazona Sueca AB

Grev Turegatan 60

114 38 Stockholm

Organisationsnummer: 559016-5774


Avtal om köp

Avtal om köp ingås mellan dig som kund och Amazona Sueca när ett köp genomförs och du har mottagit en orderbekräftelse. Orderbekräftelsen innebär att köpet är godkänt och att ett bindande avtal har upprättats. Ett köp är förenad med betalningsskyldighet.


Om du har övriga frågor gällande ett köp eller behöver hjälp är du välkommen att kontakta oss på e-mail: info@amazonasueca.com


Priser

Priserna är i SEK, USD eller EURO och är inklusive moms. Eventuella fraktkostnader tillkommer beroende på vilket fraktalternativ du väljer vid köpet. Din varukorg kommer alltid att visa totalpriset inklusive moms och frakt. Se mer om frakt och leverans längre ner.

Reservationer

Amazona Sueca reserverar oss för eventuella tryckfel i pris- och produktionsinformation eller i annan kommunikation. Vi förbehåller oss rätten att kunna ändra information, priser och tillgänglighet på grund av tryckfel eller avvikelser i lager. Vi förbehåller även rätten att annullera felaktiga beställningar.


Visningsexemplar, bilder och provbitar kan inte garantera en varas exakta utseende. Färger kan skilja sig åt mellan bild och verklighet. Våra färgprover i läder är av naturmaterial och kan därför skilja sig en aning mellan olika produktioner.


Betalning

Du kan betala med kortbetalning, PayPal eller Klarna på vår hemsida. Mer om Klarnas betalningsvillkor kan du läsa på deras hemsida.


Handpenning och förskottsbetalning

Vid beställning av måttsydda produkter med hjälp av vårt team på distans tillämpas förskottsbetalning innan vi aktiverar ordern och beställer dina varor från leverantören. Genom att betala förskottsbetalningen godkänner du köpvillkoren och samtycker att Amazona Sueca behandlar och sparar dina personuppgifter i vårt kundregister.


Måttbeställda ridstövlar har en förskottsbetalning på 3500 SEK


Måttbeställda jodhpurs/chaps har en förskottsbetalning på 1000 SEK


Slutbetalning av resterande belopp sker i samband med leverans via faktura. Betalningen ska betalas inom 10 dagar efter utfärdad faktura. Vid försenad betalning tillkommer en extra avgift på 100 SEK samt en dröjsmålsränta på 9,00%.


Förskottsbetalningen återbetalas inte om beställningen annulleras.

Leveranstider

Leveranstider kan variera under olika perioder av året.


För beställningsvaror är leveranstiden längre. Vi arbetar främst med mindre familjeföretag där de flesta produkter tillverkas för hand, därför har vi en begränsad möjlighet att påverka leveranstiden och påskynda produktionen. Under perioder med högt tryck kan leveranstiderna bli längre än normalt. Vissa fabriker håller även stängt korta perioder under sommar och jul.


Vänligen notera att de leveranstider vi kommunicerar är en uppskattning från våra leverantörer och kan därför inte garanteras och är i regel utanför vår kontroll. Vi reserverar oss för eventuella förseningar i produktionen från leverantörer.


Vi gör naturligtvis alltid vårt yttersta för att kunna leverera våra produkter så snabbt som möjligt!

Uppskattade leveranstider

Leveranstiden beror på typen av produkt och kan variera:


Celeris ridstövlar beräknas, inte garanterad: ca 4 månader


Celeris jodhpurs beräknas, inte garanterad: ca 3 månader


Produkter med graverade namnskyltar: 14-21 arbetsdagar


Produkter i lager: 1-5 arbetsdagar

Ångerrätt

Våra kunder är normalt mycket nöjda med våra produkter. Om du däremot skulle vilja returnera din produkt eller byta den mot en annan vara av annan färg eller storlek är detta naturligtvis inget problem. Detta gäller dock inte måttbeställda varor.


Enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har konsumenten rätt till att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor. Ångerrätten gäller inte vid måttbeställda produkter samt produkter med personlig prägel, samt om du har använt produkten.


Varan ska skickas tillbaka i oförändrat skick i oskadad originalförpackning för att ångerrätten ska gälla. Varan får inte vara använd av kunden. Om du önskar att returnera en vara kontaktar du först Amazona Sueca via e-mail: info@amazonasueca.com

Vi täcker inga fraktavgifter för returer.


Varan är i kundens ägo tills att returen har anlänt till vårt Showroom. Det är därför viktigt att förpacka varan noga så att inga skador uppkommer under frakten. Returer ska skickas med DHL direkt till vårt showroom, inte till ett postombud. Vi rekommenderar att skicka spårbara paket för att kunna hålla koll på returen. Kontakta ditt närmaste postombud för ytterligare uppgifter.

Återbetalning

Vid ett ångrat köp sker en återbetalning på samma belopp som kunden har betalat för varan minus eventuell returkostnad. Det kan ta upp till 7 dagar innan återbetalningen är möjlig att se på ditt konto efter att vi har mottagit returen. Amazona Sueca förbehåller sig rätten att vänta med återbetalningen tills att vi har mottagit varan. Återbetalning sker via samma betalningsalternativ kunden har använt vid köptillfället.


Om varan är använd eller hanterad i större omfattning än nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och därför har minskat i värde, har vi rätt att göra avdrag för detta på återbetalningsbeloppet.


Om du har använt faktura eller Klarna som betalningsalternativ är det viktigt att det betalas i tid för att undvika eventuella påminnelseavgifter. Vi gör återbetalningen när vi har mottagit och registrerat returen och kan inte pausa betalningar under tiden.


Vi erbjuder inga återbetalningar för måttbeställda eller personliga produkter.

Frakt och leverans

Våra fraktalternativ varierar beroende på var i världen du befinner dig. Vi levererar Celeris produkter till Skandinavien och CGG. Alla övriga produkter levereras globalt.


Leveransavgifter inom Sverige


89 SEK DHL, ordervärde upp till 1499 SEK


0 SEK DHL, ordervärde över 1500 SEK


129 SEK DHL, måttbeställda jodhpurs


229 SEK DHL, måttbeställda ridstövlar


Leveransavgifter inom övriga EU


149 SEK DHL, ordervärde under 2999 SEK


299 SEK DHL, ordervärde över 3000 SEK


Leveransavgifter utanför EU


249 SEK DHL, ordervärde under 999 SEK


299 SEK DHL, ordervärde mellan 1000-2999 SEK


399 SEK DHL, ordervärde över 3000 SEK

Outlösta paket och mottagande av leverans

Vi skickar våra leveranser med DHL. Försändelsen levereras till en ServicePoint i din närhet. Om du har angett ditt mobilnummer får du ett meddelande via sms när din leverans har anlänt. Om inte kommer du att meddelas via e-post eller post.


Paketet ligger vanligtvis kvar i 14 dagar på ServicePoint. Om leveransen inte hämtas av kunden och returneras till oss debiterar vi en avgift på 300 SEK för leverans, paketering och administration. Om din vara inte omfattas av ångerrätten och ej godkänts för retur av oss så kommer vi kontakta dig för ett nytt leveransförsök.

Transportskada

Om du har fått hem din leverans och den är skadad i emballaget är det viktigt att du direkt dokumenterar detta i text och bild. Beskriv ditt ärende och bifoga bilder i ett e-mail till info@amazonasueca.com inom 24 timmar från att du har mottagit varan. Detta underlättar vår hantering av ärendet.


Behåll originalemballaget. Produkten får ej användas tills vidare.

Garanti

Våra produkter kommer med 6 månaders garanti. Fel som visar sig inom denna tid kan vara fabrikationsfel om vi inte kan bevisa annat. Det räknas inte som fel på varan om det har uppstått av olyckshändelse, onormal användning eller dålig skötsel. Eftersom att det finns stora variationer i hur mycket man använder sina stövlar kan vi inte erbjuda någon garanti för slitage eller dåligt skötsel. En eventuell reklamation ska ske inom skälig tid (2 månader) och ett giltigt kvitto eller kontoutdrag måste visas upp.

Om din produkt är defekt eller har gått sönder vänligen kontakta oss på info@amazonasueca.com

Efter många års erfarenhet av ridstövlar har vi utvecklat en guide för hur du tar hand om dina stövlar på bäst sätt för att de ska hålla i många år. Vi älskar välanvända stövlar som har fått många härliga timmar i sadeln och kan därför också hjälpa till med reparationer när stövlarna behöver fräschas upp. Här hittar du våra olika alternativ.

Tänk på att stövlar och skor måste vara väl rengjorda från smuts och grus innan du skickar de till oss då de hanteras på ett kontor.


Naturmaterial

Många av våra varor är tillverkade av läder vilket är ett naturmaterial. Detta betyder att lädret kan variera en aning i utseende och struktur. Dessa naturliga egenskaper av lädret är en del av våra varor och tillför det unika utseendet av varje par stövlar och skor. Det utgör därför ej en giltig orsak till reklamation.


För att lädret ska bibehålla sin goda kvalitet ska de skötselråd vi bifogar vid leverans samt på hemsidan följas. Vid skador och slitage som uppkommer till följd av att dessa råd inte har efterföljts förbehåller sig Amazona Sueca till rätten att neka reklamation.


Perfekt passformsgaranti

De allra flesta av våra ridstövlar passar sina nya ägare perfekt. Men eftersom att stövlarna tillverkas för hand finns det en liten risk att de slutliga måtten på stöveln kan skilja sig något från de som kunden tillhandahåller och kan kräva justeringar.


För att du ska känna dig trygg när du köper dina ridstövlar av oss erbjuder vi en passformsgaranti för att dina stövlar ska matcha dina mått. Vi erbjuder slutjusteringar vid behov utan kostnad för att du ska ha perfekt passande stövlar. Förutsatt att måtten har gjorts av Amazona Sueca och att de angivna måtten fortfarande är giltiga.


Om vi ​​har fått felaktiga mått från kunden vid beställningstillfället eller om måtten inte längre stämmer överens med kunden, avsäger vi oss ansvar för passformen. Men vi hjälper gärna till med justeringar mot en kostnad.


Kontakta oss inom 7 dagar efter att du har mottagit stövlarna genom att maila info@amazonasueca.com med bifogade bilder och en beskrivning av hur du vill att stövlarna ska justeras. Invänta vårt svar om hur du ska gå tillväga. Amazona Sueca står för returfrakten.

Avbryta ett köp av beställningsvara

Måttbeställda ridstövlar, jodhpurs och chaps är personliga och tillverkas för att passa just dig. Enligt Lag (2005: 59) för distans- och hemförsäljning gäller inte regeln om ångerrätt i de fall varan har en tydlig personlig karaktär. Det gäller våra måttbeställda ridstövlar, jodhpurs och chaps samt produkter med monterade namnskyltar. Vid beställning av produkter där du tillhandahåller dina egna mått avsäger vi oss ansvar för passformen.


Om du önskar att ändra något i din beställning kan vi endast göra detta innan ordern är skickad till vår leverantör. Detta sker 48 timmar efter att beställningen är lagd.


Vi kan inte garantera leveranstider för beställningsvaror och det faktum att leveransen har tagit längre tid än uppskattat är inte en godtagbar anledning till att avbryta ett köp.

Force Majeure

Vi gör alltid vårt bästa för att våra kunder ska få sina varor levererade. Men Amazona Sueca kan inte ta ansvar för förseningar till följd av extraordinära händelser eller omständigheter som ligger utom vår kontroll. Detta innefattar bland annat naturkatastrofer, krig, strejk, ingrepp av offentlig myndighet samt andra force majeure omständigheter som påverkar våra leverantörers produktion eller leverans.

Integritetspolicy - GDPR

Vi på Amazona Sueca vill våra kunder ska känna sig trygga med att vi behandlar personuppgifter med största försiktighet och respekt. Vi värdesätter skyddet av personuppgifter. Amazona Sueca AB ansvarar för hantering av dina personuppgifter när du handlar på vår hemsida eller på plats i vårt showroom samt på pop-up events.


Vi förbehåller oss rätten att när som helst uppdatera vår integritetspolicy.


Personuppgifter

Personuppgifter är uppgifter som särskiljer en identifierad eller identifierbar person. Det är exempelvis namn, personnummer, adress, telefonnummer, e-post, IP-adress, webbinställningar eller foton. När du handlar på vår hemsida eller direkt av oss på plats samtycker du till att vi hanterar och sparar personuppgifter.


Du har alltid rätt att begära ett utdrag av de sparade personuppgifter vi har om dig. Detta kan du göra genom att maila oss en skriftlig begäran till vår e-mail: info@amazonasueca.com


Du har rätt att kräva att vi ändrar felaktig information eller raderar dina personuppgifter.


Syftet med lagring av personuppgifter

När du handlar av Amazona Sueca så samlar vi dina personuppgifter för att kunna fullfölja vår del av avtalet, att leverera dina köpta varor. Dessa uppgifter behövs även sparas för att kunna hantera eventuella framtida reklamationer, betalningar eller legala krav.


Vi samlar även in användarstatistik på vår hemsida för att kunna utveckla och förbättra köpupplevelsen samt hemsidans funktioner och innehåll.


Vilka personuppgifter samlas in?

För att vi ska kunna processa och leverera din beställning behöver vi samla in uppgifter såsom namn, adress, e-post och telefonnummer. Om du önskar att betala med Klarna kan vi komma att behöva samla in ditt personnummer.


Delning av dina uppgifter

Vi kommer inte att överföra eller sälja dina personuppgifter till tredje part, undantaget är betrodda leverantörer som hjälper oss att driva hemsidan och verksamheten samt levererar dina varor.


Användarstatistik som är anonym från vår hemsida kan komma att lämnas till tredje part för statistik, marknadsföring eller annat.


Återkalla lagring av dina uppgifter

Du har alltid rätt att ta del av dina lagrade uppgifter, ändra dem eller återkalla samtycke till lagring och kräva att vi raderar dem. Du kan även återkalla samtycke till utskick av marknadsföring, nyhetsbrev, erbjudanden etc.


Kontakta oss om du har frågor gällande dina lagrade personuppgifter: info@amazonasueca.com


Cookies

På vår hemsida använder vi oss av cookies. Enligt Lag (2003:389) om elektronisk kommunikation har vi skyldighet att informera om detta till våra besökare på hemsidan. Genom att använda vår hemsida samtycker du till användningen av cookies.






VILLKOR VID KÖP I BUTIK


Genom att handla av Amazona Sueca godkänner du våra köpvillkor. Därför är det viktigt att du har läst igenom och förstått villkoren innan du genomför ditt köp. Här kan du läsa vad som gäller när du handlar fysiskt i vår butik, på event eller mässor. Våra kunder är det viktigaste vi har och därför vill vi tillhandahålla så förmånliga villkor som möjligt.


Allmänna villkor

Köpvillkoren gäller vid köp i vår butik och på event eller mässor. För att genomföra ett köp behöver du acceptera våra köpvillkor och samtycka till att Amazona Sueca behandlar och sparar dina personuppgifter. När köpet genomförs godkänner du våra köpvillkor.


Bolagsinformation

Amazona Sueca AB

Grev Turegatan 60

114 38 Stockholm

Organisationsnummer: 559016-5774


Avtal om köp

Avtal om köp ingås mellan dig som kund och Amazona Sueca när ett köp genomförts och du har mottagit ett kassakvitto eller annan orderbekräftelse. Orderbekräftelsen innebär att köpet är godkänt och att ett bindande avtal har upprättats. Ett köp är förenad med betalningsskyldighet.


Om du har övriga frågor gällande ett köp eller behöver hjälp är du välkommen att kontakta oss på e-mail: info@amazonasueca.com


Priser

Priserna är i SEK, USD eller EURO och är inklusive moms. Eventuella fraktkostnader kan tillkomma vid beställningsvaror.


Reservationer

Amazona Sueca reserverar oss för eventuella tryckfel i pris- och produktionsinformation eller i annan kommunikation. Vi förbehåller oss rätten att kunna ändra information, priser och tillgänglighet på grund av tryckfel eller avvikelser i lager. Vi förbehåller även rätten att annullera felaktiga beställningar.


Visningsexemplar, bilder och provbitar kan inte garantera en varas exakta utseende. Färger kan skilja sig åt mellan bild och verklighet. Våra färgprover i läder är av naturmaterial och kan därför skilja sig en aning mellan olika produktioner.


Betalning

Du kan betala med kort, kontant eller faktura när du handlar av oss.


Handpenning och förskottsbetalning

Vid beställning av måttsydda produkter tillämpas förskottsbetalning innan vi aktiverar ordern och beställer dina varor från leverantören. Genom att betala förskottsbetalningen godkänner du köpvillkoren och samtycker att Amazona Sueca behandlar och sparar dina personuppgifter i vårt kundregister.


Måttbeställda ridstövlar har en förskottsbetalning på 3500 SEK


Måttbeställda jodhpurs/chaps har en förskottsbetalning på 1000 SEK


Slutbetalning av resterande belopp sker i samband med leverans via faktura. Betalningen ska betalas inom 10 dagar efter utfärdad faktura. Vid försenad betalning tillkommer en extra avgift på 100 SEK samt en dröjsmålsränta på 9,00%.


Förskottsbetalningen återbetalas inte om beställningen annulleras.

Leveranstider

Leveranstider kan variera under olika perioder av året.


För beställningsvaror är leveranstiden längre. Vi arbetar främst med mindre familjeföretag där de flesta produkter tillverkas för hand, därför har vi en begränsad möjlighet att påverka leveranstiden och påskynda produktionen. Under perioder med högt tryck kan leveranstiderna bli längre än normalt. Vissa fabriker håller även stängt korta perioder under sommar och jul.


Vänligen notera att de leveranstider vi kommunicerar är en uppskattning från våra leverantörer och kan därför inte garanteras och är i regel utanför vår kontroll.Vi reserverar oss för eventuella förseningar i produktionen från leverantörer.


Vi gör naturligtvis alltid vårt yttersta för att kunna leverera våra produkter så snabbt som möjligt!


Uppskattade leveranstider

Leveranstiden beror på typen av produkt och kan variera:


Celeris ridstövlar beräknas, inte garanterad: ca 4 månader


Celeris jodhpurs beräknas, inte garanterad: ca 3 månader


Produkter med graverade namnskyltar: 14-21 arbetsdagar

Ångerrätt

Våra kunder är normalt mycket nöjda med våra produkter. Om du däremot skulle vilja returnera din produkt eller byta den mot en annan vara av annan färg eller storlek är detta naturligtvis inget problem. Detta gäller dock inte måttbeställda varor.


Vi erbjuder öppet köp i 14 dagar från köptillfället och bytesrätt i 30 dagar från köptillfället.


Varan ska vara i oförändrat skick i oskadad originalförpackning för att öppet köp och bytesrätt ska gälla. Varan får inte vara använd av kunden. Om du önskar att returnera eller byta en vara kontaktar du först Amazona Sueca via e-mail: info@amazonasueca.com


Vi täcker inga fraktavgifter för returer.


Varan är i kundens ägo tills att returen har anlänt till vårt Showroom. Det är därför viktigt att förpacka varan noga så att inga skador uppkommer under frakten. Returer ska skickas med DHL direkt till vårt showroom, inte till ett postombud. Vi rekommenderar att skicka spårbara paket för att kunna hålla koll på returen. Kontakta ditt närmaste postombud för ytterligare uppgifter.


Undantag från öppet köp och bytesrätt

Öppet köp och bytesrätt gäller inte beställningsvaror som måttbeställda varor eller produkter med graverad namnskylt. Det vill säga om det är en vara som har personlig prägel och specialbeställd till dig efter dina önskemål.


Köp av outletvaror omfattas ej av öppet köp eller bytesrätt.


Återbetalning

Vid ett ångrat köp sker en återbetalning på samma belopp som kunden har betalat för varan minus eventuell returkostnad. Det kan ta upp till 7 dagar innan återbetalningen är möjlig att se på ditt konto efter att vi har mottagit returen. Amazona Sueca förbehåller sig rätten att vänta med återbetalningen tills att vi har mottagit varan. Återbetalning sker via samma betalningsalternativ kunden har använt vid köptillfället.


Om varan är använd eller hanterad i större omfattning än nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och därför har minskat i värde, har vi rätt att göra avdrag för detta på återbetalningsbeloppet.


Om du har använt faktura eller Klarna som betalningsalternativ är det viktigt att det betalas i tid för att undvika eventuella påminnelseavgifter. Vi gör återbetalningen när vi har mottagit och registrerat returen och kan inte pausa betalningar under tiden.


Vi erbjuder inga återbetalningar för måttbeställda eller personliga produkter.

Frakt och leverans

Våra fraktalternativ varierar beroende på var i världen du befinner dig. Vi levererar Celeris produkter till Skandinavien och CGG. Alla övriga produkter levereras globalt.


Leveransavgifter inom Sverige


89 SEK DHL, ordervärde upp till 1499 SEK


0 SEK DHL, ordervärde över 1500 SEK


129 SEK DHL, måttbeställda jodhpurs


229 SEK DHL, måttbeställda ridstövlar


Leveransavgifter inom övriga EU


149 SEK DHL, ordervärde under 2999 SEK


299 SEK DHL, ordervärde över 3000 SEK


Leveransavgifter utanför EU


249 SEK DHL, ordervärde under 999 SEK


299 SEK DHL, ordervärde mellan 1000-2999 SEK


399 SEK DHL, ordervärde över 3000 SEK

Outlösta paket och mottagande av leverans

Vi skickar våra leveranser med DHL. Försändelsen levereras till en ServicePoint i din närhet. Om du har angett ditt mobilnummer får du ett meddelande via sms när din leverans har anlänt. Om inte kommer du att meddelas via e-post eller post.


Paketet ligger vanligtvis kvar i 14 dagar på ServicePoint. Om leveransen inte hämtas av kunden och returneras till oss debiterar vi en avgift på 300 SEK för leverans, paketering och administration. Om din vara inte omfattas av ångerrätten och ej godkänts för retur av oss så kommer vi kontakta dig för ett nytt leveransförsök.

Transportskada

Om du har fått hem din leverans och den är skadad i emballaget är det viktigt att du direkt dokumenterar detta i text och bild. Beskriv ditt ärende och bifoga bilder i ett e-mail till info@amazonasueca.com inom 24 timmar från att du har mottagit varan. Detta underlättar vår hantering av ärendet.


Behåll originalemballaget. Produkten får ej användas tills vidare.

Garanti

Våra produkter kommer med 6 månaders garanti. Fel som visar sig inom denna tid kan vara fabrikationsfel om vi inte kan bevisa annat. Det räknas inte som fel på varan om det har uppstått av olyckshändelse, onormal användning eller dålig skötsel. Eftersom att det finns stora variationer i hur mycket man använder sina stövlar kan vi inte erbjuda någon garanti för slitage eller dåligt skötsel. En eventuell reklamation ska ske inom skälig tid (2 månader) och ett giltigt kvitto eller kontoutdrag måste visas upp.

Om din produkt är defekt eller har gått sönder vänligen kontakta oss på info@amazonasueca.com

Efter många års erfarenhet av ridstövlar har vi utvecklat en guide för hur du tar hand om dina stövlar på bäst sätt för att de ska hålla i många år. Vi älskar välanvända stövlar som har fått många härliga timmar i sadeln och kan därför också hjälpa till med reparationer när stövlarna behöver fräschas upp. Här hittar du våra olika alternativ.

Tänk på att stövlar och skor måste vara väl rengjorda från smuts och grus innan du skickar de till oss då de hanteras på ett kontor.

Naturmaterial

Många av våra varor är tillverkade av läder vilket är ett naturmaterial. Detta betyder att lädret kan variera en aning i utseende och struktur. Dessa naturliga egenskaper av lädret är en del av våra varor och tillför det unika utseendet av varje par stövlar och skor. Det utgör därför ej en giltig orsak till reklamation.


För att lädret ska bibehålla sin goda kvalitet ska de skötselråd vi bifogar vid leverans samt på hemsidan följas. Vid skador och slitage som uppkommer till följd av att dessa råd inte har efterföljts förbehåller sig Amazona Sueca till rätten att neka reklamation.


Perfekt passformsgaranti

De allra flesta av våra ridstövlar passar sina nya ägare perfekt. Men eftersom att stövlarna tillverkas för hand finns det en liten risk att de slutliga måtten på stöveln kan skilja sig något från de som kunden tillhandahåller och kan kräva justeringar.


För att du ska känna dig trygg när du köper dina ridstövlar av oss erbjuder vi en passformsgaranti för att dina stövlar ska matcha dina mått. Vi erbjuder slutjusteringar vid behov utan kostnad för att du ska ha perfekt passande stövlar. Förutsatt att måtten har gjorts av Amazona Sueca och att de angivna måtten fortfarande är giltiga.

Om vi ​​har fått felaktiga mått från kunden vid beställningstillfället eller om måtten inte längre stämmer överens med kunden, avsäger vi oss ansvar för passformen. Men vi hjälper gärna till med justeringar mot en kostnad.


Kontakta oss inom 7 dagar efter att du har mottagit stövlarna genom att maila info@amazonasueca.com med bifogade bilder och en beskrivning av hur du vill att stövlarna ska justeras. Invänta vårt svar om hur du ska gå tillväga. Amazona Sueca står för returfrakten.

Avbryta ett köp av beställningsvara

Måttbeställda ridstövlar, jodhpurs och chaps är personliga och tillverkas för att passa just dig. Enligt Lag (2005: 59) för distans- och hemförsäljning gäller inte regeln om ångerrätt i de fall varan har en tydlig personlig karaktär. Det gäller våra måttbeställda ridstövlar, jodhpurs och chaps samt produkter med monterade namnskyltar. Vid beställning av produkter där du tillhandahåller dina egna mått avsäger vi oss ansvar för passformen.


Om du önskar att ändra något i din beställning kan vi endast göra detta innan ordern är skickad till vår leverantör. Detta sker 48 timmar efter att beställningen är lagd.


Vi kan inte garantera leveranstider för beställningsvaror och det faktum att leveransen har tagit längre tid än uppskattat är inte en godtagbar anledning till att avbryta ett köp.


Force Majeure

Vi gör alltid vårt bästa för att våra kunder ska få sina varor levererade. Men Amazona Sueca kan inte ta ansvar för förseningar till följd av extraordinära händelser eller omständigheter som ligger utom vår kontroll. Detta innefattar bland annat naturkatastrofer, krig, strejk, ingrepp av offentlig myndighet samt andra force majeure omständigheter som påverkar våra leverantörers produktion eller leverans.


Integritetspolicy – GDPR

Vi på Amazona Sueca vill våra kunder ska känna sig trygga med att vi behandlar personuppgifter med största försiktighet och respekt. Vi värdesätter skyddet av personuppgifter. Amazona Sueca AB ansvarar för hantering av dina personuppgifter när du handlar på vår hemsida eller på plats i vårt showroom samt på pop-up events.


Vi förbehåller oss rätten att när som helst uppdatera vår integritetspolicy.


Personuppgifter

Personuppgifter är uppgifter som särskiljer en identifierad eller identifierbar person. Det är exempelvis namn, personnummer, adress, telefonnummer, e-post, IP-adress, webbinställningar eller foton. När du handlar på vår hemsida eller direkt av oss på plats samtycker du till att vi hanterar och sparar personuppgifter.

Du har alltid rätt att begära ett utdrag av de sparade personuppgifter vi har om dig. Detta kan du göra genom att maila oss en skriftlig begäran till vår mail: info@amazonasueca.com

Du har rätt att kräva att vi ändrar felaktig information eller raderar dina personuppgifter.


Syftet med lagring av personuppgifter

När du handlar av Amazona Sueca så samlar vi dina personuppgifter för att kunna fullfölja vår del av avtalet, att leverera dina köpta varor. Dessa uppgifter behövs även sparas för att kunna hantera eventuella framtida reklamationer, betalningar eller legala krav.

Vi samlar även in användarstatistik på vår hemsida för att kunna utveckla och förbättra köpupplevelsen samt hemsidans funktioner och innehåll.


Vilka personuppgifter samlas in?

För att vi ska kunna processa och leverera din beställning behöver vi samla in uppgifter såsom namn, adress, e-post och telefonnummer. Om du önskar att betala med Klarna kan vi komma att behöva samla in ditt personnummer.


Delning av dina uppgifter

Vi kommer inte att överföra eller sälja dina personuppgifter till tredje part, undantaget är betrodda leverantörer som hjälper oss att driva hemsidan och verksamheten samt levererar dina varor.

Användarstatistik som är anonym från vår hemsida kan komma att lämnas till tredje part för statistik, marknadsföring eller annat.


Återkalla lagring av dina uppgifter

Du har alltid rätt att ta del av dina lagrade uppgifter, ändra dem eller återkalla samtycke till lagring och kräva att vi raderar dem. Du kan även återkalla samtycke till utskick av marknadsföring, nyhetsbrev, erbjudanden etc.

Kontakta oss om du har frågor gällande dina lagrade personuppgifter: info@amazonasueca.com


Cookies

På vår hemsida använder vi oss av cookies. Enligt Lag (2003:389) om elektronisk kommunikation har vi skyldighet att informera om detta till våra besökare på hemsidan. Genom att använda vår hemsida samtycker du till användningen av cookies.




The Tall Boot Guide

Ridstövelguiden

  Med över femton års erfarenhet av måttsydda ridstövlar och att ha hjälpt tusentals olika ryttare med skräddarsydda ridstövlar har jag blivi...

Läs mer
Let´s talk about TOES!

Let´s talk about TOES!

LET´S TALK ABOUT TOES! När du väl har bestämt dig för vilken modell och färg du vill ha på dina nya Celeris ridstövlar, är det dags att välja di...

Läs mer